Facebook

Od zákazníka k výrobku

Značka RAVAK se v roce 2002 rozhodla pozměnit svůj, tehdy obvyklý, přístup k vývoji nových produktů. „Místo přímého zadání designerovi, aby vytvořil líbivý tvar, jsme se rozhodli pro opačnou cestu. Budeme nejdříve zkoumat zákaznická očekávání a pokusíme se vyjít jim vstříc modelem šitým na míru jejich požadavkům“ říká Jindřich Vařeka, spolumajitel firmy a vedoucí vývojového týmu mnoha produktů RAVAK včetně vany LoveStory.
„O dva roky před tím nás svými zkušenostmi zproduktového designu, a to zejména v oblasti automobilismu, okouzlil rakouský designer Achim Storz. Už v té době pracoval pro světoznámé značky jako je Porsche, Audi, McLaren a další, a tak jsme se rozhodli jeho prostřednictvím našim zákazníkům představit ten nejlepší světový design“.

Představa o vývoji se odvíjela od zákaznické poptávky po vaně, ve které by si lidé mohli vychutnávat společnou koupel v bezprostředním fyzickém kontaktu, v objetí.
„Designer nám připravil několik možností, mezi kterými jasně zazářil návrh vycházející z tvaru srdce. Stálo před námi geniálně jednoduché spojení praktických benefitů a designu, ale i jakési duchovní podstaty vznikajícího výrobku.“

JINDŘICH VAŘEKA, spolumajitel firmy
a vedoucí vývojového týmu mnoha produktů RAVAK